Pracownik, który jest zadowolony z pracy w danym przedsiębiorstwie, znacznie rzadziej decyduje się na odejście. Dlatego też wielu pracodawców dąży do tego, aby możliwie maksymalnie ograniczyć zjawisko odpływu pracowników i stworzyć swój wizerunek jako pracodawcy, któremu nie można nic zarzucić. Takie działanie nosi nazwę employer brandingu i właśnie jemu został poświęcony niniejszy artykuł.
Czym jest employer branding?
Tytułowy employer branding, można zakwalifikować zarówno jako działania marketingowe oraz HR. Jego zadaniem, jest stworzenie wizerunku firmy przyjaznej pracownikom, w której każdy chciałby pracować. Dzięki temu możliwe jest zadbanie o obecnych pracowników oraz pozyskanie nowych, którzy szukają pracy, w której będą czuć się dobrze, a co za tym idzie – zostaną w niej na dłużej. Tego typu działania można wykonywać samodzielnie, we wnętrzu firmy, jak i również employer branding agencja zewnętrzna, może się nim zająć w sposób fachowy. Jakie zadania możemy przypisać budowaniu wizerunku dobrego pracodawcy? Otóż niewątpliwie, zapewnianie pracownikom atrakcyjnych benefitów związanych z pracą w firmie. Ponadto, organizowanie wyjazdów integracyjnych czy regularnych szkoleń, które pozwolą na podnoszenie kompetencji pracowników. Ponadto, istotne jest również uczestniczenie w eventach branżowych, obecność na targach pracy, a także formułowanie ciekawych ofert pracy.
Pojęcie employer brandingu funkcjonuje w wielu firmach, choć nie zawsze ich właściciele wiedzą, że stosują narzędzia wyżej wspomnianego. Ze względu na fakt, z jaką łatwością obecnie pracownicy zmieniają miejsca pracy, wiele firm dąży do tego, aby jak najdłużej zatrzymać ich w swoich szeregach. Idealnym sposobem na to, jest właśnie umiejętne stosowanie employer brandingu.