Employer branding agencja – to warto wiedzieć

Pracownik, który jest zadowolony z pracy w danym przedsiębiorstwie, znacznie rzadziej decyduje się na odejście. Dlatego też wielu pracodawców dąży do tego, aby możliwie maksymalnie ograniczyć zjawisko odpływu pracowników i stworzyć swój wizerunek jako pracodawcy, któremu nie można nic zarzucić. Takie działanie nosi nazwę employer brandingu i właśnie jemu został poświęcony niniejszy artykuł.

Czym jest employer branding?

employer branding agencjaTytułowy employer branding, można zakwalifikować zarówno jako działania marketingowe oraz HR. Jego zadaniem, jest stworzenie wizerunku firmy przyjaznej pracownikom, w której każdy chciałby pracować. Dzięki temu możliwe jest zadbanie o obecnych pracowników oraz pozyskanie nowych, którzy szukają pracy, w której będą czuć się dobrze, a co za tym idzie – zostaną w niej na dłużej. Tego typu działania można wykonywać samodzielnie, we wnętrzu firmy, jak i również employer branding agencja zewnętrzna, może się nim zająć w sposób fachowy. Jakie zadania możemy przypisać budowaniu wizerunku dobrego pracodawcy? Otóż niewątpliwie, zapewnianie pracownikom atrakcyjnych benefitów związanych z pracą w firmie. Ponadto, organizowanie wyjazdów integracyjnych czy regularnych szkoleń, które pozwolą na podnoszenie kompetencji pracowników. Ponadto, istotne jest również uczestniczenie w eventach branżowych, obecność na targach pracy,  a także formułowanie ciekawych ofert pracy.

Pojęcie employer brandingu funkcjonuje w wielu firmach, choć nie zawsze ich właściciele wiedzą, że stosują narzędzia wyżej wspomnianego. Ze względu na fakt, z jaką łatwością obecnie pracownicy zmieniają miejsca pracy, wiele firm dąży do tego, aby jak najdłużej zatrzymać ich w swoich szeregach. Idealnym sposobem na to, jest właśnie umiejętne stosowanie employer brandingu.