Jak ugotować smaczną zupę?

Każdy dba o swoje zdrowe, a przynajmniej stara się na różnego rodzaju sposoby. Oczywiście najważniejszy to ruch, ale i odżywianie się jest tu podstawą do zdrowego życia i utrzymania w dobrej formie naszego organizmu. Żeby tak było powinniśmy do naszego organizmu dostarczać niezbędne witaminy i minerały, które właśnie pomagają w utrzymaniu zarówno zdrowia jak i kondycji. Nie tylko jedzenie warzyw i owoców w tym pomaga. W każdym naszym posiłku powinno znajdować się coś zdrowego.

Czy kolendra zmienia smak zupy?

liść kolendry do zupyJednym z podstawowych dań jakie gotujemy jest zupa. Wielu z nas wręcz nie potrafi funkcjonować jak w ciągu dnia nie zje zupy. Potrawa ta jest uważana również za 1 posiłek po śniadaniu. Dzięki niej możemy się rozgrzać i jest dobra na wszystko. Kiedy się źle czujemy bo boli nas brzuch mama zaraz gotuje rosołek. W dodatku w takich zupach możemy użyć tak wiele składników, dzięki czemu dodamy naszemu organizmowi wielu potrzebnych witamin i minerałów. Jedną z przypraw jest liść kolendry do zupy i to dzięki niej nasza zupa nie tylko nabiera smaku i aromatu. Równocześnie dzięki dużej zawartości w tej roślinie witamin z grupy B jak B2, b3 jest również posiadaczem dużych źródeł minerałów jak potas, wapń czy żelazo tak niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Roślina ta choć bogata jest tylko w liście jednak jej aromat i smak jest tak intensywny, że zawsze trzeba ja stosować z umiarem. Można ją dodawać do wielu dań jak i zup. Świetnie sprawdza się w różnego rodzaju dipach, sosach. Jej zapach i smak jest dość specyficzny i nie każdemu może przypaść do guty szczególnie naszym dzieciom. Dlatego w przygotowaniu potrawy powinniśmy jak najbardziej ją stosować, ale z taką ilością, żeby była niewyczuwalna dla dzieci. Dzięki temu dostarczymy im wielu składników zdrowotnych, a nie zrażamy do jej jedzenia. Liście kolendry są używane głównie w kuchni meksykańskiej, chińskiej i tajskiej. Jednak i Polacy coraz częściej sięgają po nią. Głównie w zupach ale również jako dekoracja dań i mięś. Świetnie się sprawdza w każdym wydaniu, ale w niektórych warto podawać ją tuż przed obserwowaniem dania.

Zioło to jest bogate w wiele witamin, minerałów i dużą zawartością witaminy c. Posiada jeszcze inne zdrowotne czynniki takie jak przeciwutleniacze czy też silne utleniacze odtruwające. Spokojnie w niewielkiej ilości możemy ją zastosować kiedy źle się czujemy czy mamy jakieś zatrucie pokarmowe. Na pewno dzięki korzystaniu z jej właściwości nasz organizm będzie lepiej funkcjonował i trzymał się w dobrej formie, ale pamiętajmy też o aktywności.