Kosztowna wymiana filtrów cząstek stałych

Filtry cząstek stałych są stosowane w nowych samochodach wyposażonych w jednostki wysokoprężne. Konieczność ich stosowania jest dyktowana przez normy ochrony środowiska dla nowych aut. Ich zastosowanie jest oczywiście uzasadnione, jednak koszt serwisowania takiego układu okazuje się być bardzo wysoki. Te koszty oczywiście ponoszą sami użytkownicy samochodów osobowych, które te filtry posiadają.

Możliwość skutecznej regeneracji filtrów cząstek stałych

skuteczna regeneracja filtra cząstek stałychZ filtrem cząstek stałych nie ma problemu i nie odczuwamy w żaden sposób jego działania, dopóki nie dochodzi do jego zapchania. Chociaż filtry cząstek stałych zostały stworzone w taki sposób, że są w stanie same się czyścić, to jednak po dziesiątkach tysięcy kilometrów taki filtr i tak się zapycha. Wtedy kierowcy najczęściej doznają szoku, gdy tylko udają się do autoryzowanego serwisu, aby wymienić taki filtr na nowy. Koszt nowego egzemplarza wraz z wymianą sięga nawet kilkunastu tysięcy złotych, a zatem jest to bariera często nie do przekroczenia dla prywatnego użytkownika. W serwisie autoryzowanym nikt takiego filtra nam po prostu nie wyczyści, gdyż nie jest to zalecane przez normy danego zakładu mechanicznego. Na szczęście istnieją jeszcze prywatne warsztaty, w których możliwa jest skuteczna regeneracja filtra cząstek stałych i doprowadzenie go do stanu użytkowalności. W takim warsztacie można bez problemu wyczyścić filtr. Zazwyczaj, aby tego dokonać potrzebny jest jego demontaż, który przeprowadza się na miejscu. Oczywiście nie zajmie to tylko kilkunastu minut, dlatego też trzeba przygotować się na dłuższe oczekiwanie w warsztacie. Można też zostawić tam samochód na jakiś czas i wrócić po niego później, gdy już będzie gotowy. Doświadczenie pokazuje, że czyszczenie filtra cząstek stałych w specjalistycznych warsztatach na sens i tak zregenerowane filtry działają jeszcze przez długi czas, aż do następnego czyszczenia, które również można zrealizować w takim warsztacie.

Porównując koszty serwisowania filtrów cząstek stałych w autoryzowanych sieciach, a w warsztatach, które je regenerują zaobserwujemy na pewno sporą różnicę. Koszt czyszczenia takiego filtra w warsztacie to zaledwie kilkaset złotych, co przy kilkunastu tysiącach, które zapłacimy za nowy, wydaje się być kuszącą alternatywą. To, że to dobry wybór świadczy liczba chętnych do takich warsztatów, gdzie trzeba się zapisywać na kilka dni naprzód.