LinkedIn – jak założyć konto firmowe?

W obecnych czasach wykorzystujemy każdy sposób, by zaprezentować siebie i swoje umiejętności, a także naszą firmę w Internecie. Powstaje coraz więcej rozwiązań, które pozwalają nam na rozpropagowanie biznesu. Wiele mediów społecznościowych, które początkowo miały funkcję rozrywkową, dziś stają się centrum promocji. Oprócz tego tworzy się portale biznesowe, takie jak LinkedIn, na którym możemy założyć konto zarówno firmowe, które będzie promować firmę, jak i osobiste, które jest swego rodzaju multimedialnym CV.

Zalety konta firmowego na LinkedIn

linkedin konto firmoweZapewne wszyscy, którzy szukają pracy lub pracują i ciągle pragną podnosić swoje kwalifikacje, piąć się po szczeblach kariery, wiedzą czym jest LinkedIn. Dla tych jednak, którzy nie wiedzą, kilka słów wyjaśnienia. LinkedIn to platforma, która powstała już w 2002 roku. Jego głównym celem jest poszukiwanie pracy, by to robić trzeba uzupełnić swoje CV, najlepiej jeśli na platformie pojawią się referencje i pozytywne opinie osób pracujących z nami do tej pory. Jednak znajdą się tam też osoby, które zamieszczają ogłoszenia o pracę i szukają osób, które mógłby dane stanowisko objąć. Na LinkedIn znajdziemy również osoby posiadające swoją działalność gospodarczą, swoją firmę. Mogą oni za pomocą tej platformy zamieszczać CV i szukać pracowników, jak i promować swoją działalność. Jedyne, co muszą oni zrobić, to założyć konto firmowe. Nic prostszego. Jeśli chodzi o LinkedIn konto firmowe można założyć tylko wtedy, kiedy mamy już swoje konto osobiste. Według regulaminu musimy mieć je co najmniej 7 dni. Co więcej, trzeba mieć już również jakąś listę kontaktów, które znamy lub z którymi współpracujemy. No a potem możemy przejść już do aktualizowania danych, umieszczania logo firmy i zdjęcia w tle. Warto zadbać o to, by strona była czytelna, estetyczna i reprezentatywna.

Media społecznościowe i serwisy, takie jak LinkedIn mogą naprawdę zmienić oblicze naszej firmy na lepsze. Jednak, by tak się stało, potrzebna jest dobra strategia i osoba do prowadzenia konta, która się na tym zna. Taka, która nie tylko zna zasady, lecz która potrafi pisać i ma zmysł estetyczny. Jest to klucz do sukcesu, ponieważ konto firmowe musi wyglądać profesjonalnie, jeśli tak nie będzie, nikt nas nie weźmie na poważnie.