Masowanie ajurwedyjskie we Wrosławiu – gdzie wykonać?

Masaże pozwalają nam na pełny relaks, zmniejszają stres, a przy tym są doskonałym sposobem na spędzenie czasu.  Istnieje wiele różnych technik i wszystkie są bardzo różne. Jeśli szukamy bardziej regeneracyjny, przyjazny dla treningu masaż warto zdecydować się na masaż ajurwedyjski. Czym jest? Jak wygląda w praktyce?

Masaże ajurwedyjskie we Wrocławiu – zalety

wrocław - ajurwedyjski masażAjurwedyjska praktyka abhyanga, czyli masażu olejowego, zachwala fizyczne korzyści, takie jak rozluźnienie napięcia mięśni, drenaż limfatyczny i bardziej odżywiona skóra od stóp do głów. Wyróżnia się na tle innych masaży tym, że koncentruje się na skórze, a nie tylko na mięśniach leżących pod nią – od olejków używanych do ruchów stymulujących krążenie, bardziej przypomina masaż twarzy całego ciała. Dla kogoś przyzwyczajonego do mocnego masażu będzie całkowitą nowością. Wybierając miasto Wrocław – ajurwedyjski masaż znajdziemy w kilku placówkach. Możemy go również wykonać we własnym domu.  Intensywne stosowanie olejków eterycznych i skupienie się na określonych punktach energetycznych w ciele sprawia, że ​​masaż ajurwedyjski różni się od zwykłego masażu szwedzkiego. Co więcej jest znacznie bardziej skoncentrowany na manipulowaniu polami energetycznymi i uwalnianiu emocjonalnego obciążenia niż ćwiczeniu załamań w mięśniach. Jak samodzielnie możemy wykonać ten masaż w zaciszu własnego domu? W pierwszej kolejności należy podgrzać olej. Po chwili należy sprawdzić temperaturę, nakładając kroplę na wewnętrzną część nadgarstka, olej powinien być wygodnie ciepły, jednak nie gorący. Teraz możemy przystąpić do masażu. Nakładając olej na czubek głowy powoli wykonujmy koliste pociągnięcia. Poświęćmy kilka minut na masowaniu całej skóry głowy. Następnie przejdźmy do masażu twarzy. Masujmy okrężnymi ruchami czoło, skronie, policzki i szczękę. Pamiętajmy, aby masować uszy, zwłaszcza płatki uszne – w których znajdują się istotne punkty i zakończenia nerwowe. Używajmy długich ruchów na kończynach (ramionach i nogach) oraz okrężnych ruchów na stawach (łokcie i kolana). Zawsze masujmy w kierunku swojego serca. Następnie należy przejść do brzucha i klatki piersiowej – szerokimi, okrężnymi ruchami zgodnie z ruchem wskazówek zegara wykonajmy masaż. Na brzuchu należy podążać ścieżką jelita grubego; przesuwając się w górę po prawej stronie brzucha, następnie w poprzek, a następnie w dół po lewej stronie. Na zakończenie masażu, poświęćmy co najmniej kilka minut na masowanie stóp. Stopy są bardzo ważną częścią ciała z zakończeniami nerwowymi ważnych narządów i ważnych punktów marmy

W miarę możliwości na masaż poświęćmy 5-15 minut, aby olej mógł wchłonąć i wniknąć w głębsze warstwy ciała. Nie zapominajmy o ty, by cieszyć się ciepłą kąpielą lub prysznicem. Masaż możemy wykonać zarówno w zaciszu własnego domu, jak i w specjalnie przystosowanym do niego miejscu. Druga opcja pozwoli nam na znacznie pełniejszy relaks.