Odchudzanie skazane na sukces

Odchudzanie to słowo, które wielu z nas przyprawia o ciarki. Niewielu ma pozytywne skojarzenia z dietą odchudzającą, czy jakąkolwiek inną dietą. Przecież najczęściej jest to rezygnacja z tego, co lubimy najbardziej, na rzecz tego, co niekoniecznie nam smakuje. Jednak wcale  nie musi tak być, a słowo „dieta” może na zawsze zmienić swój wydźwięk. Wystarczy trochę wyobraźni i wolnego czasu, aby skomponować sobie smaczne i dietetyczne posiłki.

Na czym polega sukces w odchudzaniu?

jadłospis odchudzającyAby osiągnąć sukces w walce z nadwyżką kilogramów, musimy niestety coś poświęcić. Tłuste, przetworzone posiłki, słone i słodkie przekąski, brak ruchu, oraz nieregularny tryb życia to coś, co w prostej drodze prowadzi do nadwagi, a później otyłości. Przekujmy to w zdrowe nawyki, dotyczące zarówno prawidłowego odżywiania, jak i trybu życia. Wcielmy w codzienną rutynę ulubioną formę ruchu. Sukces przyjdzie sam i to bezboleśnie. Początkowo organizm będzie się bronił, jednak z czasem nowy sposób żywienia stanie się czymś naturalnym, dzięki temu pozostanie z nami na dłużej, a najlepiej już na zawsze. Przecież nie chodzi tylko o szybki spadek wagi, aby później powrócić do starych, złych nawyków. Byłoby to zaprzepaszczenie całej pracy, jaką włożyliśmy w odchudzanie. W zasadzie nie powinniśmy tu mówić o odchudzaniu, a o zdrowym odżywianiu, którego skutkiem ubocznym będzie spadek masy ciała. Dlatego też jadłospis odchudzający powinien być niczym innym, jak tylko zdrową dietą, która będzie nam towarzyszyć przez resztę życia. Stąd stosowanie diet gwarantujących szybkie efekty mija się z celem. Efekty może i są szybkie, ale też szybko znikają po powrocie do normalnego odżywiania. Jadłospis odchudzający, który pozwoli nam na spadek wagi, a jednocześnie nie obciąży niepotrzebnie organizmu, to taki, który zakłada obniżenie dziennie spożywanych kalorii o ok.200. Dodaj to tego systematyczny ruch i bilans kaloryczny będzie ujemny, a o taki nam właśnie chodzi.

Odchudzanie nie musi wcale być wielkim wyrzeczeniem. Rezygnacja z niezdrowych potraw odbije się pozytywnie nie tylko na wskaźniku wagi, ale także na ogólnym stanie zdrowia. Warto postarać się, aby ułożona przez nas dieta dostarczała wszystkich niezbędnych do życia składników. Niedobory żywieniowe związane z odstawieniem potrzebnych organizmowi tłuszczów lub cukrów nie wpłyną na nas pozytywnie. Wystarczy zachowanie umiaru i odpowiednich proporcji, aby osiągnąć sukces w odchudzaniu.