Niewiele osób i przedsiębiorców wie, że odpowiednia ekspozycja towarów może zwiększyć sprzedaż w sklepie, a tym samym zyski. Proces ten nazywany jest merchandisingiem, obejmuje najróżniejsze metody prezentacji artykułów. Wpływa to nie tylko na ich widoczność, ale ułożenie np. kolorystyczne wbrew pozorom może dodatkowo zachęcić do kupna danej rzeczy. Niewątpliwie ułatwieniem jest także wiele innych czynników, które obejmuje ten proces. Warto się nim zainteresować i wprowadzić do swojej działalności.
Czy ekspozycja sklepu wpływa na jakość sprzedaży?
Odnotowano, że najlepiej sprzedają się artykuły znajdujące się na wysokości wzroku klientów. Niemniej jednak ważne jest to, aby produkty lekkie były wyżej, natomiast te cięższe niżej. Znacznie ułatwi to proces zdejmowania wybranego towaru z półki. Na regałach blisko drzwi warto ulokować produkty, które mają stosowne zabezpieczenia, aby pracownikom sklepu nie umknęła uwadze żadna próba kradzieży. Pomysłowa ekspozycja sklepu opiera się także na układaniu artykułów tak, aby były ze sobą powiązane. Na przykład w jednej alejce powinny znaleźć się wszystkie artykuły do prania i inne środki czystości, podobnie jest z makaronami, nabiałem i innymi rodzajami produktów. Znacznie ułatwi to proces szukania tego, co klient potrzebuje i przy okazji może też zachęcić go innym o podobnych właściwościach lub udoskonalający ten, którego szukał. Jednak nie tylko ułożenie towaru ma wpływ na jakość sprzedaży i jej ilość. Nie można zapomnieć o nadawaniu cen wszystkim dostępnym artykułom. Gdy jej nie będzie, istnieje duże ryzyko, że klient po prostu nie zdecyduje się na kupno, ponieważ nie będzie wiedział ile to kosztuje. W obecnych czasach wiele osób musi liczyć się z każdą złotówką i oszczędzać, dlatego jest to niezwykle ważny aspekt, o który powinno się zadbać.
Brudne opakowania, na których znajduje się sterta kurzu również nie wpływają korzystnie na ogólny wizerunek sklepu. Podobnie jest z ich uszkodzeniami, jeśli dotarł do nas taki towar, powinniśmy go zwrócić, a nie wykładać na półki licząc, że ktoś nie zauważy. Nie wpłynie to korzystnie na renomę danego sklepu, a co więcej nawet całej sieci. Nie można także przesadzić z ilością wystawionego towaru
, choć jednocześnie nie powinno być go zbyt mało.